Google+

  • Doskonałe warunki
  • Duża powierzchnia
  • Wiele mieszkań
Smaller Default Larger

Odszkodowania

Procedura postępowania w przypadku ubiegania się o odszkodowanie

  1. W przypadku gdy szkoda spowodowana została przez instalację (elementy) za której stan odpowiada Spółdzielnia:
  • Poszkodowany zgłasza wystąpienie szkody w dziale technicznym Spółdzielni,
  • Spółdzielnia wystawia odpowiednie zaświadczenie,
  • Poszkodowany otrzymane zaświadczenie dołącza do wniosku zgłoszeniowego u swojego Ubezpieczyciela,  
  • Ubezpieczyciel otrzymuje niezbędne dane dotyczące zaistniałej szkody oraz nr polisy Spółdzielni,
  • oszacowania wartości szkody dokonuje Ubezpieczyciel ( indywidualny ) i przesyła do PZU, gdzie Spółdzielnia posiada polisę,
  • odszkodowanie zostanie wypłacone z polisy Spółdzielni poprzez Ubezpieczyciela
    z którym została zawarta indywidualna umowa,
  • w przypadku braku zawartej indywidualnej umowy przez poszkodowanego, zgłoszenia dokonuje Spółdzielnia do PZU, z którym posiada zawartą polisę OC,
  • odszkodowanie po określeniu wartości szkody przez Ubezpieczyciela zostanie wypłacone z polisy Spółdzielni.

       II. W przypadku gdy sprawcą szkody był sąsiad :

  • Poszkodowany zgłasza wystąpienie szkody w dziale technicznym Spółdzielni,
  • Spółdzielnia wystawia odpowiednie zaświadczenie,
  • Poszkodowany otrzymane zaświadczenie dołącza do wniosku zgłoszeniowego u swojego Ubezpieczyciela,  
  • ustalenie przyczyny, sprawcy oraz wartości powstałej szkody należy do Ubezpieczyciela,
  • odszkodowanie po określeniu wartości szkody przez Ubezpieczyciela może zostać wypłacone z Polisy sprawcy szkody, jeśli jest ubezpieczony,
  • w pozostałych przypadkach zawsze można dochodzić odszkodowania na drodze sądowej z powództwa cywilnego.